Gratis levering over 2000 kr

Klager og returer

Hvordan sende inn en klage?

  1. Har du hatt problemer med enheten du har kjøpt? – Kontakt oss på e-post: kontakt@smartklokke.no og beskriv problemet i detalj.
  2. Vil du sende enheten din til oss for en klage? – Pakk det klagede produktet nøye og legg ved et utfylt garantikort og kjøpsbevis. Send den forberedte klagepakken til vår adresse: ENGINEERING OG RÅDGIVNING AS Brøttemsvegen 825P 7540 KLÆBU. Klager kan kun sendes til nettstedet vårt ved å sende dem til adressen ovenfor. Det er ikke mulig å levere saken for klagen personlig.
  3. Følgende data kreves for å vurdere en klage:
    • kundedata
    • korrespondanseadresse
    • kontakt telefonnummer
    • e-postadresse
    • detaljert beskrivelse av feilen
    • skanning eller original av kjøpsbevis (kvittering eller faktura)
  4. Hvis dataene som er oppgitt i klagen som kreves for behandling av den, ikke er fullført, vil vi kontakte deg for å fullføre dem før vi vurderer klagen. Vi forbeholder oss retten til å returnere klagen uten å vurdere den i fravær av kontakt for å komplettere dataene.
  5. Vi vil vurdere klagen innen 14 virkedager fra datoen for mottak av den i riktig form.
  6. Svaret på klagen sendes til e-postadressen oppgitt av Kjøper eller til den tradisjonelle postadressen.
  7. Vi aksepterer ikke postoppkrav.
  8. Kunden plikter å sende de reklamerte varene for egen regning, og dersom reklamasjonen aksepteres, sender vi de reparerte eller erstattede varene til kunden for vår regning.
  9. Hvis du er i tvil, vennligst kontakt oss på følgende e-postadresse: kontakt@smartklokke.no
  10. Vi vil gi deg tips om hvordan du kan sende inn en klage raskt og greit.
 

Heving fra kontrakten av forbrukeren

I henhold til forbrukerrettighetsloven av 30. mai 2014 har kjøper 14 dager fra dato for mottak av varen til å sende en angreerklæring fra kontrakten, og dersom selger ikke har informert om angreretten – 12 måneder .Returen av varen fra forbrukeren bør skje umiddelbart, senest innen 14 kalenderdager fra datoen for sending av erklæringen, i likhet med tilbakebetalingen fra selgeren. Selgeren kan imidlertid utsette å sende tilbake midlene til han mottar varen.Returretten er ikke tilgjengelig for kjøpere som har bedt om salgsdokument i form av mva-faktura med skatteidentifikasjonsnummer.Unntaket er personer som driver enkeltpersonforetak.
  1. Varene som returneres av forbrukeren bør pakkes på en hensiktsmessig måte for å sikre ingen skade under transport. Varene returneres i originalemballasje med komplett utstyr og tilbehør samt dokumenter utstedt ved salg. De returnerte varene kan ikke bære noen bruksspor og skal ikke ha noen mekaniske skader. Adressen for sending av returnerte varer er: ENGINEERING OG RÅDGIVNING AS Brøttemsvegen 825P 7540 KLÆBU.
  2. Produkter fra skjønnhetskategorien er beregnet på personlig pleie og hygiene. Emballasjen er sikret med en spesiell beskyttelsesfolie eller sikkerhetsforseglinger hvis folien eller forseglingene er brutt, vil det ikke være mulig å returnere varene. Retur av produkter hvis emballasje er åpnet vil ikke bli akseptert (artikkel 38 nr. 5 i lov om forbrukerrettigheter).
  3. Avtalen anses som ugyldig og forbrukeren er ansvarlig for enhver verdireduksjon av varen som følge av bruk av den på en måte som går utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
  4. Kostnadene ved direkte å sende (returnere) varene til selgeren i forbindelse med heving fra kontrakten uten å oppgi grunn innen 14 dager fra datoen for levering av varene bæres av forbrukeren.
  5. Hvis forbrukeren har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste standardleveringsmetoden som tilbys av gründeren, er ikke gründeren forpliktet til å refundere tilleggskostnadene som forbrukeren påløper.
  6. Dersom godset blir skadet under transport, skal det utarbeides en skademelding. For å gjøre dette, vennligst kontakt budfirmaet – kunden gjør en individuell avtale med budet for å utarbeide en skaderapport. Rapporten kan skrives inntil 7 kalenderdager fra mottak av forsendelsen. Send en skanning av den skriftlige skademeldingen sammen med returskjemaet til følgende e-postadresse: kontakt@smartklokke.no .
  7. Dersom Varene som returneres av Kunden er skadet eller viser tegn til å være brukt på en måte som går utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, er Kunden ansvarlig for å redusere varens verdi. I dette tilfellet vurderer selgeren reduksjonen i verdien av varen i prosentområdet fra 1% til 99% og er forpliktet til å redusere refusjonsbeløpet med beløpet for hans krav knyttet til reduksjonen i verdien av varen.
  8. Retur av gjensidige fordeler bør skje umiddelbart, senest innen 14 dager etter tilbaketrekking fra kontrakten.
  9. Hvis du har spørsmål eller tvil, vennligst kontakt oss på e-post: kontakt@smartklokke.no fra 8.00 til 16.00, mandag til fredag.
  10. Ved uberettiget retur vil Kjøper være forpliktet til å dekke kostnadene forbundet med å returnere produktet til Kunden, beløpet for disse kostnadene er estimert til maksimalt ca. 60 NOK.